19 januari 2013

Slutversionen är inlämnad

Slutversionen av examensarbetet är inlämnad - nu väntar bara domen. Jag sitter så klart i pyjamas med fett hår och oborstade tänder i sviterna av en smärtsam halsinfektion. Den obligatoriska jag-är-klar-nu-så-jag-slappnar-av-och-blir-sjuk-infektionen. Men det kan jag väl ta, bara jag är frisk när måndag ringer och kirurgkursen drar igång.

Jag är hemma i småstaden och andas frisk luft. Sträckläser lättillgängliga kriminalromaner och bakar efterrätter. Slår in paket till yngsta brorsonen som börjar bli stor (snart stor nog att gå i skolan). Går långa promenader med min älskade hund (som skönheten och odjuret fast tvärt om - skönhet på utsidan, monster på insidan), får köldurtikaria och blir sjuk. Det hela är ganska uthärdligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar