10 april 2011

Plock från lördagen

Igår gick jag runt brunnsviken för första gången. Detta medförde premiärdopp för de båda valparna som deltog i promenaden. Min valp kastade sig i efter en fågel och jag drog upp henne från det kalla, delvis istäckta vattnet i selen.

Efter att mina ben återhämtat sig och blodsockernivåerna stigit på grund av massivt pizzaintag begav jag mig till Fridhemsplan och 30-årsfest. Och det var tårtor och snittar och snacks och bål och fantastiskt sällskap. Lite önskar jag att jag hade ett fat snittar hos mig nu...

På tunnelbanan hem inträffade en märklig sak. Det var en berusad ung man som gick vagnen runt och frågade om snus. Han frågade också mig, så småningom, och jag svarade att jag inte snusade. Han kommenterade detta med att påstå att han frågade enbart för att vara snäll, han ville ju inte diskriminera kvinnor. Ska jag se hans urusla försök som något positivt för att det åtminstone var ett försök eller ska jag bara sucka djupt? Jag tror att jag suckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar