21 juni 2011

Dehydrerat hushåll

Tänk hur avstängt vatten kan förstöra ens dag. Jag skulle diska, duscha, borsta tänderna. Istället får diskberget stå och samla på bananflugor, jag vara äcklig och tänderna torrborstas. Utöver det upptäckte jag till min fasa, när jag hade samlat mig och bestämt mig för att bli snygg även utan dusch, att min pincett gått sönder. Min blänkande, skarpa och inte ens ett år gamla pincett har fallit till golvet och förstörts. Nu är den obrukbar. Ögonbryn buskiga. Rest in peace.

Så nu sitter jag här och känner mig hyfsat ofräsch. Ilsken inte bara över oplockade ögonbryn och eftersatt hygien utan kanske mest till följd av vetskapen om att kursexpeditionen sitter och trycker på mina tentaresultat. Vet vilken dom som ska falla över var och en av oss - har vetat sedan i fredags - men måste ordnas i fina högar innan de offentliggörs. Samtidigt vet jag att det kanske handlar om fenomenet rätta upp. Rättande lärare samlas för att putta upp de som ligger precis på gränsen. Och för det, måste jag säga, är jag tacksam.

Nu ska jag göra lunch. Eller inte. För jag kan inte koka pasta utan vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar