6 december 2011

Små tankar på det stora pendeltåget

Tidigt i morse föll den första Stockholmssnön men med uttalad snålhet. Kylan lovar mer snö och jag och hunden hoppas (det är ju redan 6 december!). Dagliga pendeltågsresor har hittills fungerat bra - i tid, inte överdrivet fullt och med en skönlitterär bok i högsta hugg. Men det känns på de tunga ögonlocken att avståndet är längre till kaffemaskinen. Fast vad piggar upp en bättre än att kastas in i en kylig operationssal med larynxmasken i högsta hugg?

I den obligatoriska grundutbildningen till läkare på KI ingår två veckor anestesi och intensivvård. TVÅ veckor! Två veckor flyger förbi. Det var då, när jag läste det, som jag insåg att de här studentvalda kurserna är av stort värde, det är faktiskt viktigt vad vi väljer! Jag får nämligen den stora äran att tillägna fem extra veckor inom min intressesfär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar