11 april 2012

Självkännedom eller Att stryka kandidater från listan över potentiella specialiteter

Ni får ursäkta mig men det ska bli SÅ JÄVLA SKÖNT när den här sista men ack så påfrestande tenta i internmedicin är klar. (Bara ett litet litet praktiskt prov kvar sen, så är internmedicinen över... och AT då...).

Fast på ett sätt känns det ändå rätt skönt att känslan av att jag inte är internmedicinarmaterial växer sig starkare och starkare i takt med lästa sidor i Med. Känns skönt att se fram emot (nästan) allt annat. Känns skönt att bli ett uns visare om framtida sysselsättning genom att fler och fler alternativ stryks från listan över möjliga specialiteter. Känns skönt att känna sig själv lite bättre, lutar åt "learn by doing"-hållet.

Igår kollade jag på ST-utbildningsplan för specialiteten reumatologi. Härmed stryker jag ett stort svart streck över denna som potentiell specialitet. Kanske placeras den under patologi på rangordningslistan.

Andra specialiteter som jag strukit: Allmänmedicin, geriatrik, klinisk farmakologi, klinisk kemi, klinisk mikrobiologi. (Med reservation för ändringar - man vet aldrig vad tiden kan ändra på).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar