28 juli 2012

Update


Long time no see, som det heter. Befinner mig nu endast någon vecka ifrån avslutat sommarvikariat på centralintensiven. Jag har lärt mig massor. Framför allt massor som i var i ubåten (alltså förrådet. Alltid dessa skojfriska namn på förråd; tidigare vinden, nu ubåten) olika pinaler finns men också hur en traumapatient ser ut och hur en blockvändning går till. Andra saker också. Min övertygelse om att örondoktorerna är lite småknäppa har stärkts (kanske kommer jag själv sparka den där ÖNH-jourcykeln om några år - jag passar nog in) och jag har fått uppleva att bemötandet läkarstuderande vs undersköterska skiljer sig väsentligt ("Nej det får syster göra sen". Du, syster har ett namn och för den som kan läsa finns detta namn en meter ifrån dig på namnskylten. Ah juste, där finns också yrkestiteln). Fan, dessa ständiga interprofessionella tvister.

Jag har också spenderat viss tid på skönlitteratur, vänner och löpning (shit pomfritz, som en tidigare handledare skulle ha sagt med ironi i rösten, jag springer en mil). Har gjort ganska mycket. Firat farsans 60-årsdag med femkamp och livemusik, ätit middag på restauranger, varit på konserter, nostalgitrippat på en innergård på söder, badat i ett kalkstensbrott, återförenats med fotografiets ädla konst på både ett och två sätt, druckit cosmopolitans, kollat på fotboll (förbannelse över 1-1). Och så vidare. Njutit av att bo i Stockholm (!).

Och snart är det semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar