5 augusti 2012

Springer

Jag hade inte sprungit på nästan en vecka och hade verkligen spring i benen. Det skulle bara bli fem kilometer eftersom klockan var sen och hunden skulle med, därför tänkte jag öka tempot en aning. Shit vad snabbt jag sprang, jag flög fram. Kände mig som Lisa Nordén, eller som om jag och Lisa Nordén kunde varit träningskompisar. Och för första gången kändes det kul att löpträna. Förbannar mig själv för att jag inte hade med mig mobilen och därför inte klockade mig själv, nu måste jag ju göra om prestationen för att se hur snabbt jag faktiskt kan springa en femkilometersrunda.

Idag är sista dagen på jobbet och jag ska bjuda på tårta. Jag hörde talas om en arbetsplats där den som slutade fick presenter, inte bjöd på dem. 

Nu är det kvinnornas maraton. Tid 3,4 första kilometern. Inte riktigt där än....

2 kommentarer:

  1. Hej! En lite fråga bara.. vad gjorde du som projektarbete sista året på gymnasiet (om du gjorde något)? Behöver inspiration :) Tack för jättebra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Jag gick estetiskt program på gymnasiet och mitt projektarbete handlade om marknadsföring - blandningen mellan konst och psykologi intresserade mig. Jag läste om olika knep som reklambranchen använder och gjorde en reklamfilm och en reklamaffisch. Dessutom visade jag upp reklamfilmen för en psykologiklass så fick de svara på några frågor.

      Radera