28 september 2012

Update

Version två av arbetsplanen lämnades just in, illustrationer är gjorda till min framtida uppsats och insamlingen är i stora drag klar. Helg. En helg som började med att jag satt i ett hörn av lägenheten och åt överbliven citronmousse tills jag kände illamåendet smyga sig på. Sedan matlagning. Nu dricker jag övergiven öl som i lördags tappade bort sin ägare. Och i kylen ligger det vodka som inte är min, men jag är inte riktigt där än. Jag tog förresten bronsmedalj i gokart i söndags.

"En nästan vanlig man" var ändå rätt bra, eller låt säga tillräckligt bra. Undrar dock över kvinnoperspektivet, dvs om det över huvud taget övervägts, i och med att det nog inte fanns en enda utpräglat intelligent kvinna i hela boken. Aja.

3 kommentarer:

  1. Hej Stina!
    Blir nyfiken på vad det är för projekt du ska göra i höst?

    Läste också ut en nästan vanlig man för några veckor sen efter att ha hört att den var en riktigt "ruskig bok". Kan delvis hålla med att den var spännande, men blev på något vis grymt besviken på slutet. Vad gäller kvinnosynen kan jag inte annat än hålla med... :/
    Plöjer igenom hela Buthler-Öhrlund-serien just nu så får se vad som kommer härnäst.

    SvaraRadera
  2. Jag ska titta på kvinnor med avancerad ovarialcancer med överväxt på tarmar och risken för anastomosläckage vid tarmresektion i den patientgruppen.

    Jag tycker att slutet var förutsägbart, precis som i "Förlåt min vrede" som enligt mig var mycket sämre än "en nästan vanlig man". Då ser jag mer fram emot "Grannen" så det blir lite Silferbjiälke igen.

    SvaraRadera
  3. Låter spännande!

    Mja, efter att ha läst ut grannen nu så måste jag säga att hela historien blev lite för mycket. Nästan löjlig och författarna har snöat in totalt på sex då det förekommer något på var och vartannat blad och dessutom 5x detaljrikare än allt annat de beskriver.
    Eller är jag bara lite pryd ;)

    SvaraRadera