26 september 2011

Tankar

En fotbollsmatch förstörts för att domaren inte är så bra på sitt jobb. Jag skymtade min första ljusreflex i otoskopet. Jag tittar på bilder på en bebis som fötts av en barndomsvän. Jag tänker på hur hennes liv måste förändrats drastiskt och hur livet i samma veva tog en vändning för en annan nära vän fast en vändning åt helt motsatt håll. Hur någon föds och någon dör. Hur dessa två delar, båda lika obligatoriska i livet, kan utgöra vägskäl i andras liv. Undrar vad jag skulle ha läst på till morgondagen men som sluppit undan mitt minne. Kommer jag att hitta rätt storlek på bussarongen? Regeringen borde inte utöka platserna på läkarutbildningen utan antalet AT- och ST-tjänster. Jag får inte glömma matlådan.

Sådana där tankar som flyger förbi en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar