18 november 2011

Kära telefon

Kära splitternya telefon


Jag köpte dig eftersom jag ville ha en telefon som fungerar. Jag hade en föreställning om en värld där människa och teknik skulle kunna leva i symbios. Där jag, människan, kan ägna mig åt fysiologiska komplikationer men aldrig behöva ägna så mycket som ett ögonblick åt tekniska. Där jag kan leva lyckligt ovetandes om hur mobilnät och inställningar fungerar. Men det var luftslottet som sprängdes. För här är jag, rotandes i mobilinställningar och i hektisk konversation med teknisk support. Precis där jag vill vara allra minst. Och allt för någon slags bug i nya operativsystemet.
Varför gör du såhär mot mig?
Blotta tanken på det du gjort får mig att längta tillbaka till Nokia 32.10-tiden, då Snake var det häftigaste i världen. Nu blir du sårad va? Bra. 
Om du inte börjar fungera snart så slänger jag dig hårt hårt i väggen. 
MVH Institutionen



1 kommentar:

  1. Ge telefonen till mig istället. Istället för en snabb och skonsam död, kommer jag plåga ihjäl den långsamt över tid. Det vore bättre. Så kan du få en 3210 av mig.

    Hälsningar
    M

    SvaraRadera