24 november 2011

Pluggmotivation

Pluggmotivationen är i botten. Den där tentan drog musten ur hela klassen. Ändå sitter jag på bussen på väg till djursjukhuset - hunden ska få höfterna röntgade - och irriterar mig på 14-åriga killar som pratar om hur mycket de skolkar där de sitter näst längst bak i bussen och stinker rök och Red bull. Kan ni inte bara se till att göra plugget ordentligt så ni håller framtida möjligheter öppna? Samtidigt har jag lämnat en tentafråga tom, hur kunde det hända? Ogillar tanken på att tappa greppet när jag inget annat vill än att ha stenkoll.
"Det här måste ni kunna! Era patienter med blödande esophagusvaricer dog ju nu" som vår amanuens sa.

Men jag klarade ju tentan.

1 kommentar:

  1. Heja. Godkänta tentor är bland det bästa. Och trust me, det är så mycket du läser som du inte kommer ha en susning om när du går ut. Och konstigt nog är det så för de allra flesta och ändå går det fina fisken.

    SvaraRadera