20 juli 2011

Chocken

Det tog många klick innan jag kom fram till sidan där jag kunde avsluta min Spotifyprenumeration. När jag väl hittat en liten flik som hette något i stil med "känner du dig inte riktigt helt och hållet till hundra procent nöjd? - Vi kanske kan övertala dig att spendera några hundralappar till" fick jag gå igenom diverse frågor genom vilka de försökte få mig att känna ånger. När jag inte kände ånger, försökte de få mig att välja den något billigare varianten, när jag inte valde den billigare varianten undrade de om jag verkligen inte skulle starta en ny prenumeration. Lätt som en plätt, skulle det gå.

Men det mest häpnadsväckande med dagen var föga min Spotifyprenumeration. Nej, det var när jag försökte ta ut pengar på jobbet och bankomaten sörplade i sig mitt bankomatkort. "Behåller kort" sa den, kort och gott. Sen var det inget mer med det - inga pengar inget kort. Jag blev alldeles chockad, hela världen rasade som ett korthus. Det var efter den här incidenten jag bestämde mig för att surfa in på Spotify och abrupt, helt utan förvarning, göra slut på vårt hittills så lyckliga förhållande. Dessutom bestämde jag mig för att stå i telefonkö till mobiltelefonin för att snacka räkningar och söka studiemedel via CSN med min alldeles nya e-legitimation. Jag skyller på chocken, visste inte vad jag gjorde. Imorgon när jag kommit till mina sinnens fulla bruk ska jag ringa till banken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar