15 juli 2011

Dum och gammal

Snart får jag trycksår. Jag har nämligen bestämt mig för att inte flytta mig från soffan förrän det är dags att gå kvällspromenad med jycken. Här sitter jag bra. Nära till mobilen genom vilken jag kan smida planer inför morgondagens grillfest, nära till datorn där allt möjligt finns att tillgå.

Mycket har hänt mig sedan senast. Jag har fått insikt i hur vissa betraktar människan bakom yrkestiteln undersköterska. Det vill säga: Ovetande. Undersköterska = ovetande. Här om dagen fick jag berättat för mig av en ung och trevlig narkosläkare att hjärtat har fyra rum, att höger kammare sköter det lilla kretsloppet och att vänster sköter det stora. På den nivån. Där stod jag och lyssnade intresserat - det där hon sa om hjärtat ska jag lägga på minnet, tänkte jag. En annan sak jag fått erfara var på apoteket. Jag frågade om doftprov på en dagcreme jag hittade, någon ACO. Farmaceuten såg bekymrat på mig och sa förebrående: Det där är för unga människor, under 25! Sedan gav han mig ett prov på en annan produkt som till min förskräckelse visade sig vara anti age. Nu är jag både dum och gammal. Utan att ens ha fyllt 22.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar