29 augusti 2011

Termin 5

Jag har fortfarande inte riktigt förstått att den praktiska delen av läkarutbildningen har börjat. Klin. Post-preklin. Det är som att ha antagits till ett nytt program fast med samma underbara Danderydsgäng och samma anaeroba föreläsningssalar. (Bläddrade i en hög av viktiga skolpapper och stötte på antagninsbeskedet till läkarutbildningen, rös av glädje över den tur+skicklighet jag hade. Kommer nog aldrig att tappa denna tillfredsställande kick).

Och när alla säger att de saknar sommaren är jag inte helt - om ändå en aning - beredd att hålla med. Hösten känns bra. Dessutom tror jag att det är en riktig härlig tid att ha hund. Och varför inte glädjas åt löv som färgas gulröda och födelsedagen istället för mörkret? Säger jag nu åtminstone.

Idag har varit en dag av glädjesvall. Ni känner inte igen mig? Nä, inte jag heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar