2 augusti 2011

Världens bästa bok

Jakten på världens bästa bok är nu avslutad. Min alldeles egen världens bästa bok är varken skön- eller facklitteratur. Min alldeles egen världens bästa bok är liten nog att rymmas i den enda handväska jag äger, har världens finaste färg (dvs en ljuvlig blandning mellan grisrosa och neonorange), och består uteslutande av lagom tjocka blanka blad. Redo att fyllas. Dessutom har den texten "secret agents I met and liked" tryckt på framsidan. Boken är införskaffad på Fotografiska museet där det även finns böcker med andra färger och andra texter i samma genre. Välj den som passar dig bäst! Jag kände helt enkelt att jag träffar så många hemliga agenter i mitt liv så jag måste få ordning på dem, man vill ju minnas vilka man gillade, liksom. 

Nu till det bästa av allt: Jag har ju en penna som går i just grisrosa med lutning mot det orange hållet som i fortsättningen kommer att spendera sina dagar tillsammans med denna bok. Som handen i handsken. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar