28 oktober 2012

En gnutta halvtidsångest

Då var halvtidsrapporten inlämnad och det är dags för mig att ta en dusch. Och borsta tänderna eftersom min mun stinker av den vitlöksspäckade hummus som jag bestämde att mina frukostmackor skulle bredas med. Jag går runt med en gnagande oroskänsla. Tänk om mitt projekt inte är tillräckligt bra. Tänk om jag måste gå igenom major revision. Tänk om jag måste göra om. Tänk om jag inte kan börja kirurgkursen. Jag ogillar att inte ha full kontroll. Att vara ovetandes om vem som är min examinator och vad denna okände person ställer för krav. När andra tycks oroa sig för texten och dess komponenter skräms jag mer av själva forskningsprojektet (jag har genom mitt intrång i journaler skrivit på att den forskning jag bedriver är av god kvalitet). Men kanske är detta naturligt och jag måste erkänna att examensarbetet so far har inneburit mindre ångest än vad jag föreställt mig. Och med mina två fantastiska handledare borde jag verkligen känna mig trygg...

1 kommentar:

  1. Varför skulle inte du få börja T8? Exarbetet måste vara godkänd för att få börja T11. Lycka till!

    SvaraRadera