6 oktober 2012

Kalorier osv

Vad är det för fel på min ämnesomsättning? Jag har ätit i princip hela dagen och kan inte sluta vara hungrig. Vilket resulterar i att jag bakar saker, saker som jag sedan äter. Sedan glass och chips på det. Jag försökte med något lite nyttigare, en apelsin, vilket påverkade mättnadskänslan ungefär lika mycket som att dricka ett glas vatten. Jag får trösta mig med att min mycket aktiva hjärna bränner bort alla kalorier som jag stoppar i mig pga allt läsande av vetenskapliga artiklar. Dessutom måste valpen som jag tar hand om gå ut så fort hon vaknar för att undvika en kiss-på-mattan-situation, då förbränner jag kalorier medelst trappgång.

Snacka om önsketänkande. Det var ju inte direkt så att jag fick bort mina celluliter på benen genom en hel sommars löpträning, hur skulle då trappgång som dagens mest ansträngande aktivitet kunna motverka en extrem ökning i kaloriintaget i kombination med stillasittande. Det enda jag kommer få är en DVT och Typ 2-Diabetes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar