25 oktober 2012

Hypnotisören

För övrigt anser jag att SvD och de andra har fel i sina omdömen om Lasse Hallströms Hypnotisören. Det är sant att den kanske inte var värd mer än tre solar (tre starka solar) men jag måste ändå påstå att de helt har missuppfattat filmen. Ett tag i mitt liv trodde jag att det var kompetenta människor, åtminstone filmkunskapsmässigt, som recenserade film. Jag hade fel. Jävla Kepler-lovers som sitter och trycker där på kultur- och nöjesredaktionen. Filmen är sju resor bättre än boken - i överensstämmelse med förväntningarna. Nedan följer ett citat från Jeanette Gentele från SvD som både visar på bristande förståelse för filmen och på bristande språkkunskaper:

"Filmen låter dessutom polisen gör alltför flagranta misstag som att i ena fallet inte sätta hotade människor under bevakning och i det andra låta människor satta under bevakning försvinna"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar