27 maj 2011

Allmänbildning

Ibland känns det som om jag inte lärt mig någonting. Sedan läser jag gamla anteckningar och ser att jag strukit under ordet hypoglykemi och i marginalen noterat med blyertspenna: Lågt blodsocker. Sedan minns jag när vi läste vår första introducerande kurs i anatomi, hur jag satt tillsammans med resten av gruppen och chockerades över namnen på kroppens största artärer. Det där kommer jag aldrig att lära mig, tänkte jag. Den före detta veterinärstudenten sa att det kommer jag visst. Hon är galen, tänkte jag.

Det finns så mycket som jag tror att jag alltid har kunnat, som jag lägger i facket allmänbildning, som egentligen är saker jag lärt mig mina första år på läkarprogrammet. Som jag egentligen borde känna mig förbannat stolt över att jag kan. JÄVLAR, vad jag är bra. Liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar