25 maj 2011

In i väggen

Jag är så utomordentligt trött. Tippex är min bästa vän i tider när vänsterhanden inte lyder. Den har gått in i väggen, som det heter. Överarbetad. Och med skrivkramp. Stackars stackars.

Det bästa med att plugga, det är att anteckna det viktigaste i det man läser. Nu när tiden är så knapp hinner jag inte (när har jag någonsin hunnit?), men det känns så betungande att sätta sig med en tjock monsterbok och bara läsa. Läsa läsa läsa läsa läsa. Det är inte min stil, liksom.

Förresten, kan man bli kirurg när man är vänsterhänt? Eller är det som med allt annat (läs: soppslevar och saxar) att skalpeller och... ja alla spännande verktyg man använder, är anpassade efter majoriteten?

1 kommentar:

  1. Det är allvarligt synd om oss vänsterhänta. Tipsar om en soppslev på IKEA anpassad för båda varianterna.
    Men prisa Gud för att vi har "bättre kontakt" med vår kreativa hjärnhalva! ;)

    SvaraRadera