8 februari 2012

Det här är på liv och död för mig

Slits åt olika håll. Kanske mest för att min egen väg just nu känns alldeles för grumlig. Oroar mig för mycket inför sommarjobb och efterföljande examensarbete. Det finns inget värre än väntan. För min egen del kan jag inget göra, sitter och väntar på att den andra parten ska svara. Sitter och väntar på att komma vidare. Önskar mig kontroll. Kan man önska sig kontroll i halvtidspresent?

Om några månader har jag nämligen gått halva läkarprogrammet.
Shit.
Låter mig påminnas om glädjen när jag först såg antagningsbeskedet. Livet är ett helt annat nu.
Men bara för att det är annat nu betyder väl inte det sämre? Kanske bättre.

Hunden viftar på svansen i sömnen. Och läppen hennes rycker. Undrar vad som snurrar i hennes huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar