4 februari 2012

Jag blir sjuk av dig

Kärlek och särskilt olycklig kärlek har alltid varit en inspirationskälla för musik. Hur många gråtlåtar finns det inte som handlar om att göra slut? En efter en spelades de i hörselsnäckorna på bussen mellan Danderyd och Norrtälje, alldeles överväldigande många. Bland svenska artister, eller varför inte hos alla, ligger sorgen farligt nära ilskan. Så, här följer lite njutning för er som vill få ut aggressioner över kärleken (glad att jag inte är en av er):

Ensam i frihet - Afasi
Med kärleken vill jag mata dig och svälta dig av den anledning att jag hatar dig och älskar dig.
Norlie och KKV - Tröjan du hatar
Att du varit i min famn varje natt gör mig kall - den brinnande bilden av oss den håller mig varm. 
Timbuktu - Resten av ditt liv
Och må köttätande myror äta upp dina ögonlock så att du alltid är trött och även när du är pigg så ser du väldigt väldigt väldigt trött ut.
Organismen - Jag blir sjuk av dig
Doften från dig lämnar rysningar i hela kroppen, du ställer krav på mig som jag inte kan leva upp till.

1 kommentar:

  1. Om man är mer åt det ilskna hållet kan man alltid spela "Part Zero" med The Pineapple Thief.
    "I can't remember what to do, to ease the pain.
    Why am I writing this for you when it's all in vain?"

    SvaraRadera