22 maj 2012

Hungrig

Tidigare idag satt jag på en parkbänk i solen alldeles nedanför helikopterplattan utanför det ståtliga sjukhuset med stort K. Då och då kom svalkande vindar från en flygande akuttransport redo att landa. Livet på sjukhuset alltså. Sedan fick jag testa en CPAP och konstatera att jag förmodligen tillhör kategorin av patienter som tål detta andningshjälpmedel ganska dåligt.

Just nu: Inomhus, inget att äta på pga har ätit upp alla pistagenötter, klickar runt på facebook och går in på alla människor som jag inte bryr mig om, har en hund bredvid mig i soffan som ligger och släpper ljudlösa men långt ifrån doftlösa fisar. Jag har tråkigt!

Som tur är ska jag på dejt med M. Min pojkvän M ska också med, men han får betala för sig själv. Jag är sugen på en stor saftig köttbit, det var alldeles för länge sedan. Serveras stora, saftiga köttbitar på Scandic?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar