10 maj 2012

Okej

Nu är det okej att läsa skönlitteratur igen. Också att teckna eller kanske rentav måla med de nyinköpta penslarna och akrylfärgen. Det finns inget plugg som ligger och gnager ens samvete. Visst att den egenvalda kursen ligger mellan mig och sommaren, det är sant, men kan en kurs utan tenta verkligen vara en riktig kurs? Känns inte så, känns som ett inlärningstillfälle på mina villkor, där jag får sätta gränserna för vad som faller inom rimliga mängder studier. Och hur ska jag till fullo förstå att internmedicin är klart?

1 kommentar:

  1. Woopi hurra och grattis! Så otroligt skönt detta att vara klar med medicinkursen, har knappt förstått det men sitter i Paris och börjar alltmer vänja mig vid att inte stressa. Tycker som du, att en kurs utan tenta, är ju knappt en kurs utan snarare redan sommarlov. Njut och måla och läs och allt det där fantastiska!

    SvaraRadera